CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

kesahSiDeBaB.blogspot.com

PELEMbut JIWAMU INSAN

AMPUNILAH DOSA SEKALIAN HAMBAMU..TERANGILAH HATI KAMI SEBAGAIMANA KAU TERANGKAN BUMI DENGAN CAHAYA MATAHARIMU...DAN JANGANLAH ENGKAU GELAPKAN HATI KAMI SEBAGAIMANA GELAPNYA MALAM MU..KAU TERANGKAN LAH HATI KAMI DENGAN CAHAYA IMAN DAN KETAQWAAN HIDAYAHMU YA ALLAH...

Tuesday, May 17, 2011

WHAT'S UR ANSWER???




assalamualaikum...
apa kabar...harap semua sehat ni aku nak update mengenai 'kapel'....o love before marriage?

ramai kawan-kawan tanya nape ko x kapel???nak kata x de orang nk tipulahhh sebab ada jeww laki nk kat ko????tapi nape ko tolak mentah2 dorang???ko ni x patutlaa..jangan sampai naty x de orang nak kat ko langgsungg bia jadi anak dara tua...........

another statement...
eeeii ko nii rugi x terima dye...dia kan baik....alim...apa lagy yg ko nak..
dye puye laa lame tunggu ko x patot ko wat dye cmni............

another one...
eleyyy kapel je kot bukan buat apa pon at least ko dapat laa rasa orang sayang ko gila2 sanggup buat apa je tok ko?????
..............
.............
.............................
...................

....................
.............................
....................

kembali ke alam nyata setelah flash back.....
ok korang nak taw pe jawapan aku tok dorang2 yangg beriya222 soh den kapell nih...


- ishh korang niee daha aku x ready lagy nak wat cme
-den sebeno errr dah berazam tak nak kapell sampe abeh sekolah
>>dorang pertikaikan ehh skang kan dah abeh sek asal x kapell gak..
-jawapan aku atyy aku x terbuka lagyy laaa nak kapellll
-aku bkn x teringin teringinnnn tapi perasaan aku tu aku justtt ignore jeww....
-bkn tak pernah try penah try..but finally aku rasa YA ALLAH berdosanya aku....
-yang paling bestt jawapan aku dan yang paling kukuh COUPLE IS HARAM korang taw tak...
-aku x nk libatkan diri dlm kegiatan haram nie...
-aku ada terbaca satu komik nie....dye ckap better aku pengang khinzir at least boley samak...tapi dari yang pegang yang bukan muhrim tu apa cer????????
-ALHAMDULILLAH aku makin memahami kehidupan aliran ALLAH .....
bagi aku hanya satu istilah kapel yang wujud dalam kamus hidupku...CINTA SELEPAS NIKAH....
-IA lebih indahh....at least seorang jejakaa dah jadi kekasih halal aku....nk pgang2 pon dah x dosa....
...........................
..................
aku cuba memperkukuhkan hati dan taqwa aku untuk menghadapi setiap persoalan yang datang dalam hidupku walaupon orang pandangg sebelah mata je ..yang penting ALLAH tahu apa yg aku lakukan ini untuk kebaikan aku sendiri.........
aku cuba memperbaiki diriku untuk menjadi yang lebih positif ke arah syurga MU ya ALLAH....

YA ALLAH aku percaya akan janjimu bahawa jodoh dan ajal di tentukan oleh MU....
YA ALLAH aku percaya jaNJIMU bahawa wanita yang baik untuk laki2 yang baik dan sebalik nya......
YA ALLAH jika di takdirkan aku jatuh cinta ...
KAU peliharalah cinta ku supaya ia tidak melebihi cinta KU pada Mu...
YA ALLAH andai ko takdirkan aku jartuh cinta...
KAU tetapkanlah cinta ku untuk sang mujahid yang memburu syahidMU......
YA ALLAH jika kau takdirkan dia yang terbaik Untukku aku redha YA ALLAH ..
kerana aku tahu pasti ada hikmah disebaliknya....
YA ALLAH Jika bnar dia jodohku tetapkan laa imannya untuk menjalani kehidupan bersama ku...
YA ALLAH KAU peliharalah cinta kami supaya kami beringi memasuki pintu SYURGA FIRDAUS idaman kami...
YA ALLAH kabulkan permintaan kami YA ALLAH sesungguhnya pada MU kami memohon pertolongan dan PETUNJUK....
YA ALLAH KAU PELIHARALAH diriku dari mendekati zina mahupun melalui mata..hati..lidah..pendegaran dan perbuatan....PERKENANKAN LAH DOSA KAMI....
YA ALLAH kau bantulah aku untuk menjadi ANAK YANG SOLEHAH ....WANITA YANG SOLEHA...YA ALLAH KAU TETAPKAN LAH JODOH YANG TERBAIK BUAT KAMI....AMIN YA RABBAL AL-AMIN......

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...